FANDOM

Timeline – world of warcraft

תקציר האירועים העיקריים בהיסטוריה הרחוקה והקרובה של העולם של אזרות'

אירועים לפני הספירה:

147000 – הטיטאנים מגיעים לאזרות' ומתחילים לעצב את העולם מתוהו ובוהו לעולם מסודר. הם יוצרים שני גזעים למטרה זו – הגמדים בבטן האדמה וענקי הים במים.

65000 – הטיטאנים מציבים את באר הנצח (Well of Eternity), אגם המהווה את מקור כוחות הקסם בעולם, במרכז היבשת היחידה בעולם – קאלימדור. לפני עזיבתם, הם מפקידים את שמירת העולם בידי 5 דרקונים (הנקראים אספקטים, לכל אחד צבע ותפקיד שונה)

14000 – באר הנצח העוצמתית דולפת קסם לקהילת הקאלדורי ( האלפים הקדומים ) הגרים בשולי האגם. כוחות קסם אלו גורמים להם להתפתח ולייצור את התרבות הראשונה של העולם. ככל שהקאלדורי משתמשים יותר ויותר בכחות הבאר, הם משחררים יותר כוחות קסם אל העולם.

13500 – הקאלדורי מתחילים לרתום באופן קבוע את כוחות הבאר לצרכיהם ומתחילים ללמוד קסמים מסתוריים (arcane magic). הם יוצרים ציוויליזציה מתקדמת, בונים חפצי קסם בעלי כוחות חזקים ואפילו מעצבים מחדש את הקרקע. חלק מהקאלדורי מרגישים שנעשה שימוש יתר בכוחות הקסם ומפסיקים להשתמש בו. הם ממשיכים להיקרא קאלדורי בעוד אלו שמגבירים את השימוש בקסם מתקראים highborne (במשמעות של אלף "מתקדם" – הם למעשה האצולה של האלפים ).

12500 – האזהרות של הקאלדורי התבררו כנכונות, השימוש בקסם יוצר התמכרות וה highborne נהיים למושחתים. הלגיון הבוער (burning legion) – צבא של שדים (demon) הנע במימד אחר במרחבי היקום ומחפש לזרוע הרס ולשאוב את כל כוחות הקסם בעולם, חש בדליפת הקסם מהעולם של אזרות' ונמשך אליו. הלגיון הבוער לא יכול להיכנס מהמימד שלו לתוך אזרות' אלא אם יפתחו לו שער כניסה. מנהיגם, סאראגראס, (שהיה בעבר טיטאן אציל שהופקד של שמירת הסדר ביקום ולחימה בכוחות הרשע, אך לבסוף התייאש מהמאבק האין-סופי והפך בעצמו למנהיג הלגיון הבוער) מצליח בצורה עדינה לתמרן את ה highborne ע"י זה שהוא מבטיח להם כוחות קסם גדולים יותר. הוא משכנע את מלכתם – אזשארה, לפתוח לו שער כניסה לאזרות'. ואכן ה highborne בכשפיהם פותחים את הפורטל בתוך באר הנצח.

10000 – הלגיון הבוער פולש לאזרות' דרך הפורטל במטרה לשאוב את כל כוחות הקסם מבאר הנצח ולהרוס את ציווליזצית הקאלדורי

9999 – מאלפוריון סטורמרייג' ואחיו אילידן בעזרת הכוהנת היפיפיה טייראנד ויספרווינד (שניהם מאוהבים בה ) מובילים את המלחמה בשדים של הלגיון הבוער. במהלך הקרב, באר הנצח מושמדת ,הפורטל נחסם והלגיון הבוער מגורש מאזרות'. אולם הריסת הבאר גורמת לזעזוע אדיר המביא לפגיעה ביציבות היבשה וקאלימדור מתפצלת לשתי יבשות עיקריות (קאלימדור מערבית והממלכות המזרחיות ) ועוד מספר איים, כאשר במרכזם נוצר ים גדול ובתוכו מערבולת מסוכנת. ( האירוע הזה נקרא – מלחמת הקדמונים). המלכה אזשארה ותומכיה נופלים לתחתית המערבולת והופכים להיות נאגא (יצורים הנראים כמו נחשים ימיים).

9998 – אילידן, המכור לקסמים, שחרד לגורל הבאר, מצליח לשמור בבקבוקים מעט ממי הקסם לפני התפוצצות שלה. הוא בורח להר היאל (Hayal Mt.) ושופך לתוך אגם שם את המים ובכך יוצר באר קסם חדשה. אחיו, מאלפוריון מגלה את הדבר וכולא אותו בכלא תת קרקעי. 3 דרקונים מהאספקטים נוטעים את עץ העולם (world tree) הנקרא נורדראסיל, מעל הבאר החדשה כדי להסתיר אותה, עץ העולם הזה נותן לאלפים את חיי הנצח שלהם.

9900 – שארית הקאלדורי נקראים כעת אלפי לילה (night elf) מכיוון שהם עובדים את אלת הירח – אלונה (elune) ומעדיפים חושך. הם מתאספים ע"י הר היאל ועץ העולם ומתחילים לשקם את תרבותם. הם עוזבים את העיסוק בקסם ועוברים לפיתוח תורת הדרואידיזם – שימוש בקסמים טבעיים, צורה בטוחה יותר של שימוש בקסמים מאשר קסם מסתורי (arcane magic). בשנים הבאות הם מגרשים את ה highborne המכורים לשימוש בקסמים ליבשת המזרחית. אלפי הלילה משרים ערפל המחשיך את קאלימדור לנוחותם. הדרואידים, כולל מאלפוריון, הולכים לישון שינה ארוכת שנים כדי לאסוף כוחות בתוך מימד מקביל הנקרא "החלום הירוק" (emerald dream) השייך לדרואידים. המנהיגה שנשארת להוביל את האלפים בקאלימדור היא טייראנד ויספרווינד.

4000 – אחרי שנים רבות של חיי נדודים, ה highborne שהוגלו, מתיישבים בלורדארון אשר בצפון היבשת המזרחית וקוראים למקום קואלתאלאס (que'lthalas). הם קוראים לעצמם high elf ומייצרים לעצמם מקור קסם חדש – באר השמש – sunwell.

2800 – בני האדם המתורבתים הראשונים יוצרים קשר עם ה high elf ולומדים מהם על יכולות הקסמים. הטרולים הפראיים בדרום הם האויבים של התרבויות המפותחות בצפון היבשת המזרחית.

2700 – בשל המשך השימוש בקסמים, השדים של הלגיון הבוער חשים בנוכחותו ונמשכים אליו לאזרות'. יש מספר פלישות בודדות של שדים מהלגיון הבוער. קוסמים מבני האדם והאלפים מקימים מסדר סודי הנקרא שומרי הטריספאל – בכל דור המסדר ממנה "שומר" שהינו קוסם שהמסדר מעניק לו כוחות אדירים ותפקידו הוא לחסל את הפולשים הבודדים שממשיכים להגיע.

2500 – הגמדים מגיחים לעולם ממעמקי האדמה בעיר אולדמן שנבנתה ע"י הטיטאנים בזמנו, הם קוראים לממלכתם ההררית – קאז מודן (ע"ש הטיטאן שיצר אותם). בני האדם מתרבים ותרבותם מתפתחת. הם בונים 7 ערי ממלכה גדולות. סטורם היא הראשונה (היום נקראת סטורמגארד), דאלארן – מרכז הקוסמים בעולם. גילניאס ואלטרק בהרים, בני האדם מממלכות אלו, יצרו את הקשר הראשון בין בני האדם לגמדים. קול תיראס שנבנתה על אי גדול ופיתחה תרבות של יורדי ים עם צי חזק. בהמשך סטורם ננטשה בשל נדידת אנשיה צפונה ובניית העיר לורדארון. והאחרונה שנבנתה היא סטורמווינד בדרום.

1050 – אגווין, שומרת הטריספאל החזקה ביותר שחיה אי פעם, נעזרת בחבורת דרקונים לחסל קבוצה של שדים ביבשת הצפונית. במהלך הקרב, סאראגאס עצמו מופיע, היא מצליחה לחסל אותו. היא קוברת את גופתו עמוק בים, אך לא יודעת שהוא הצליח להחביא בתוך רחמה חלק מנשמתו הממתין חבוי שם.

100 – הסגן של סאראגראס, קילג'אדן, מגיע לעולם של דראנור, עולם עם שמיים אדומים בו חיים בשלום ובשלווה שני גזעים, דראניי ואורקים. הוא מזהה את היכולות האלימות הטמונות באורקים ובוחר בהם כגזע אשר ישמש כצבא הלגיון הבוער. הוא יוצר קשר עם מנהיגם, השאשמן נז'וראל ומבטיח לו שהאורקים ישלטו בעולם תמורת שיתוף פעולה. קילג'אדן מתחיל ללמד את מנהיגי האורקים את תורת הכשפים האפלה. עם הזמן ותחת השפעת הכשפים של קילג'אדן, האורקים הופכים מעם שוחר שלום החי ביחסי קרבה עם הטבע, לגזע מכושף, אפל ובעיקר אלים ותוקפני.

45 – נז'וראל הרואה איך הכשפים של קילג'אדן מתחילים להשפיע על האורקים והופכים אותם לחיות מלחמה חסרות מוח, מתפקח ונוסג מהסכמתו לשתף פעולה עם קילג'אדן. קילג'אדן עוזב את נז'וראל ופונה לשוליה הכי חזקה שלו, ג'ולדאן. ג'ולדאן לומד את כוחות הכשפים (warlock) מקילג'אדן ועוזב את הכשרתו כשאמאן. הוא מקים את מועצת הצללים (shadow council) המורכבת מנציגים מכל שבטי האורקים, ומטרתה לכשף את כל האורקים מכל השבטים כדי שיהפכו לאלימים יותר, להעניק להם כוחות של שדים ולהפוך אותם לצבא של הלגיון הבוער.

45 – אגווין מחליטה להביא ילד לעולם כדי שיהפוך לשומר הטריספאל הבא, רוחו של סאראגראס מזהמת את העובר הנוצר בבטנה.

41 – תחת הדרכתו של ג'ולדאן, האורקים לומדים כשפים ונהפכים לוורלוקים ונקרומנסרים

40 – כל שבטי האורקים מתאחדים כ Horde, קבוצה צמאת דם ומושחתת, שאמאניזם – תורת הקסמים הטבעיים שהייתה אופיינית לאורקים, מוצאת אל מחוץ לחוק.

30 – בנה של אגווין, מדיו (medivh), נופל לתרדמת בגיל 14, רוחו הרדומה של סאראגאס מתחילה להשחית אותו.

19 – לאחר שההורד מסיימים לכבוש את כל דראנור ולזהם את העולם בכשפיהם האפלים, האורקים נופלים לאנארכיה ומלחמת אזרחים.

5- מדיו, הוא כעת בוגר ונשלט לגמרי ע"י סאראגראס. הוא מתגורר במגדל קאראזן ומעסיק את קאדאגר בתור שוליה. השד שולח לג'ולדאן חזיונות על אזרות' והרווח הרב שבכיבושה. מדיו מייצר את הפורטל האפל (dark portal) במקום מבודד בדרום (blasted lands) כדי שישמש שער כניסה לאזרות' לצבא האורקים של הלגיון הבוער.

0 – קבוצות ראשונות של אורקים עוברות דרך השער האפל לתוך אזרות', ומתחילות לחקור את היבשת. הם מקימים מאחז קדמי בביצה השחורה (black morass) בדרום אזרות' (יבשת הממלכות המזרחיות) ומתחילים לתקוף ישובים קטנים ומבודדים.

תאריכים - תחילת הספירה

המלחמה הראשונה מתחילה

1 – המלחמה הראשונה מתחילה, השער מתרחב מספיק למעבר כוחות אורקים גדולים. אך מתברר שבני האדם חזקים מהם וברוב הקרבות האורקים מנוצחים. ג'ולדאן בונה כיפת קסם מעל מאחז האורקים כדי לתת להם זמן להתאושש ולהתארגן.

2 – ג'ולדאן ממנה את "יד-שחורה המשחית" למנהיג האורקים (warchief) והוא מארגן את הכוחות להתקפה שניה.

3- לורד אנדויין לותר, מגלה את בגידתו של מדיו והורג אותו ( ובכך הופך אותו לשומר האחרון), בתהליך נשמתו של סאראגראס אובדת אולם נשמתו של מדיו מצליחה להימלט, הוא יחזור לעולם כדי לפצות על בגידתו לפני המלחמה השלישית.

4 – אורגרים פטיש האבדון רוצח את יד שחורה המשחית ונהפך למנהיג האורקים. הוא מצליח לכבוש את סטורמווינד ולתפוס בחיים את גארונה הלסקרים, שליחתו של ג'ולדאן (בת תערובת של אדם ואורק שרצחה את המלך של סטורמווינד שבטח בה). הם מחלצים ממנה מידע על מועצת הצללים, כאשר מתברר להם שהם שליחים של השדים, הם מוציאים להורג את המכשפים של ג'ולדאן. ג'ולדאן עצמו מבקש רחמים והוא נשאר בחיים. בני האדם שנשארו בחיים, בורחים מסטורמווינד צפונה ללורדארון, ג'ולדאן מחייה את לוחמי סטורמווינד ההרוגים והופך אותם לאבירי המוות (death lords).

המלחמה הראשונה מסתיימת

5 – בני האדם, אלפים והגמדים מתאחדים בברית (alliance) כנגד האיום הדרומי של האורקים. סיר אות'ר מביא-האור מייסד את מסדר אבירי יד הכסף של הפאלאדינים (אבירי קודש). האורקים ממשיכים להזרים תגבורות דרך השער האפל לקראת העימות הבא.

המלחמה השניה מתחילה

6 – המלחמה השניה מתחילה, כאשר האורקים יחד עם בני בריתם החדשים, הטרולים הפרימיטיבים, פולשים לכיוון צפון ומגיעים עד לקואלאתלאס. בנתיים ג'ולדאן מקבל חזיון מפתה על מיקום הקבר התת מימי של סאראגראס, נרמז לו שאם יגיע לגופה של סארגראס יוכל לקבל כוחות של אל. ג'ולדאן העסוק בטובתו האישית, עוזב עם כוחותיו באמצע הקרב והולך לחפש את הקבר של סאראגראס. כאשר הוא פותח אותו, הוא נהרג ע"י השדים שאכלסו אותו. אורגרים נאלץ להפסיק את הלחימה ולסגת בשל עזיבתו של ג'ולדאן וכוחותיו. הברית מנצלים את פסק הזמן ומשיבים מלחמה. כוחות הברית מצליחים לדחוק את האורקים דרומה עד לשער האפל. במהלך הקרב האחרון, ע"י השער האפל, לורד אנדויין נופל בקרב, אולם כוחות הברית מצליחים לסגור את השער. האורקים שנשארו מנותקים באזרות' נכנעים ומובלים למחנות מעצר. בעוד האורקים מנוצחים בדרום, מבלי שאף אחד ידע, נשאר כוח משמעותי של אורקים משבט dragonmaw באיזור קאז-מודן. הם כבשו בזמן המלחמה הראשונה את המבצר ההררי התת קרקעי העצום של הגמדים הנקרא – גרים-באטול. מנהיגם, המכשף נקרוס, משתמש בחפץ קסום רב עוצמה – "נשמת השד" כדי לכלוא את אחת האספקטים – הדרקונית האדומה האדירה – אלכסטראסה. נקרוס בונה צבא תוך שימוש בדרקונים שהיא מולידה לצורכי מלחמה ומטיל אימה על כל האיזור. אולם תוכניתו לתקוף את כוחות הברית מסוכלת ע"י פלישה אמיצה של קבוצת הרפקתנים קטנה, בראשה הקוסם רונין. הם מצליחים להשמיד את "נשמת השד" ולשחרר את אלכסטראסה. הדרקונים שהשתחררו, הורסים את גרים-באטול על האורקים הכלואים במעמקי האדמה. שאר האורקים, נשבים ומובלים למחנות המעצר.

המלחמה השניה מסתיימת

7 – נז'וראל, השאמאן הזקן שנשאר בדראנור, מפחד מקילג'אדן בשל כשלונו לכבוש את אזרות' ומנסה לברוח מהעולם ההרוס של דראנור ע"י פתיחת שערים לעולמות אחרים, חדשים שלא הושחתו עדיין. כדי לפתוח את השערים הוא זקוק למספר חפצי קסם הנמצאים באזרות', הוא פותח שוב את השער האפל ושולח כוחות להשיג את החפצים הדרושים לו. הוא אכן משיג אותם תוך זמן קצר ומסיג את הכוחות שלו חזרה לדראנור, אולם בני האדם, בראשם המלך טראנס, חושבים שמדובר בעוד פלישה והם נחושים בדעתם לפתור את בעיית האורקים לאחת ולתמיד. המלך שולח את גנרל טוראיליון ואת הקוסם קאדאגר בראש כוחות גדולים דרך השער האפל לתוך דראנור. במהלך פתיחת השערים לעולמות אחרים, נזו'ראל פוגם ביציבות של דראנור והעולם כולו מתחיל להתפרק. חלקי העולם הצפים נקראים כיום outland. התפרקות העולם מבריחה את הכוחות הלוחמים בדראנור, כולל שבטי האורקים, חזרה ליציבות היחסית של אזרות', אולם טוראליון וקאדאגאר מחליטים להקריב את עצמם וסוגרים את השער האפל מהצד של דראנור, עד היום לא ידוע מה עלה בגורלם. נזו'ראל בורח דרך אחד הפורטלים לתוך תהום העיוותים (twisting nether) שבין המימדים, שם אורב לו קילג'דאן כדי לנקום בו על בגידתו. קילג'דאן הורג את נזו'ראל בייסורים ומשמר את נשמתו בתוך גוש קרח. הוא הופך אותו למלך הגופות (lich king) ושולח אותו ליבשת הצפונית (northend). קילג'דאן מבין שהאורקים נכשלו כצבא של הלגיון הבוער בשל המחלוקות הפנימיות שלהם, ומתכנן לבנות צבא חדש, ממושמע שפועל על פי מחשבה אחת, לשם כך הוא מייעד את נזו'ראל.

10 – כאשר גוש הקרח שבתוכו כלואה נשמתו של האורק נוחת ביבשת הקפואה, נוצר מכתש סביב האבן הנראה כמו כס מלכות קפוא (the frozen Throne). לנזו'ראל יש כוחות טלפטים חזקים אך הוא אינו יכול לברוח מכלאו מכיוון שקילג'אדן אינו סומך עליו. נזו'ראל יוצר קשר טלפתי עם קוסם מושחת ממועצת הקוסמים (הקירין תור) ששמו קלת'וזאד ומפתה אותו לבוא אליו לכיפת הקרח. קלת'וזאד עוזב את כל רכושו ומעמדו ומתחיל מסע ארוך לכיוון היבשת הצפונית. כאשר הוא מגיע לכס הקפוא הוא מקבל בברכה ע"י מלך הגופות. מלך הגופות מטיל על קלת'וזאד להפיץ מגיפה (plaque) אשר כל מי שנדבק בה מת, אך תוך זמן קצר חוזר לחיים בתור גופת אל-מת (undead ) הממושמע אך ורק לפקודותיו של מלך הגופות (lich king). עם הזמן המגיפה מתפשטת בחלק הצפוני של הממלכות המזרחיות, כל בני האדם שמתים במגיפה, מתעוררים לאחר זמן קצר כאלמתים. כך לאט נוצר צבא חדש וממושמע לצרכי הלגיון הבוער הנקרא הסקורג' - scourge.

16 – ת'ראל הינו אורק שגודל ע"י בני אדם, לאחר שהוריו (מנהיג שבט שהעז להתנגד למועצת הצללים בשם דורטאן) נרצחו ע"י שליחיו של ג'ולדאן. הוא נאסף מזירת הרצח כתינוק קטן ומגודל במצודת דורנהולד ע"י מפקד אנושי מושחת בשם בלאקמור. בלאקמור מחנך אותו כלוחם ומפקד כדי שביום אחד יתפוס מנהיגות על כל האורקים ויכפיף אותם לבלאקמור. כאשר הוא מתבגר, ת'ראל מבין מאין הגיע ומחליט לברוח מדורנהולד כדי לחפש את בני עמו שנשארו חופשיים.

23 – ת'ראל מצליח להגיע לשבט "שיר מלחמה" (warsong) ולחבור למנהיגם גרים שאגה-מן-הגיהנום ולאורגרים פטיש-האבדון אשר הצליח לברוח ממחנות המעצר. הוא לומד על מורשתו, ולומד להיות שאמאן. כל האורקים אשר כלואים במחנות, נראים חולים ונטולי רוח-קרב, כנראה בשל העובדה שהכשפים שהוטלו עליהם ע"י השדים נעלמו. ת'ראל מחליט לשחרר את בני עמו לחופשי. הוא מצליח לתקוף מחנה מעצר אחד אחר השני ולשחרר את האורקים הכלואים בו.

24 – במהלך אחד הקרבות לשחרור האורקים ממחנות המעצר, אורגרים נהרג ות'ראל נהיה למנהיג השבטים. הוא מציג לבני עמו, המתחילים להשתחרר מהשפעת הכשפים של מועצת הצללים, את המורשת שוחרת השלום והשאמאנית שלהם.

25 – מגפת מלך הגופות ממשיכה להתפשט בצפון לורדארון, אבירי מסדר יד הכסף מנסים לבלום אותה ולא מצליחים. הנסיך ארט'ס, בנו היחיד של המלך טראנס, מצליח להרוג את קלת'וזאד אך המגיפה ממשיכה להתפשט והופכת כל חייל הרוג לאל-מת עוין. ארט'ס נהיה מיואש ומתוסכל מהעובדה שכל מוות מביא להתחזקות ולגדילת ה scourge ומחריף את צעדיו כנגד האויב. בנסיון נואש לחסל את המגיפה, הוא מתחיל לחסל בני אדם הנגועים במגיפה עוד לפני שהפכו לאל-מתים. חבריו מזהירים אותו שהוא מאבד את אנושיותו, אך ברוב תסכולו הוא אינו שומע להם. ארט'ס הנחוש למגר את המגיפה הנוראית מצליח להתחקות אחרי שורשיה המובילים אותו ליבשת הצפונית. אולם באופן מפתיע, הוא נופל טרף לעוצמתו האדירה של מלך הגופות. הוא מוצא חרב עוצמתית מכושפת בשם "פרוסטמורן", המעניקה לו כוח אדיר. בהאמינו שהוא עוזר לבני עמו ולמרות האזהרות, הוא לוקח אותה לעצמו. החרב מעניקה לו כוחות עצומים, אולם גורמת לו לאבד את נשמתו ולהפוך למשרת של מלך הגופות ולמעשה לאביר המוות העוצמתי ביותר. במצב זה שבינתו נסתרה, הוא חוזר לארמון המלכות ורוצח את אביו, המלך טאראנס. הוא נהפך למצביא הסקורג' ומוביל אותם למלחמה נגד ארצו שלו ומצליח לכבוש את לורדארון.

המלחמה השלישית מתחילה

רוחו של קלת'וזאד מופיע לפני ארט'ס ומשכנעת אותו להחיות את גופו ע"י שימוש במי באר-השמש בקואלתאלאס. לשם כך, ארט'ס פולש לארצם של ה high elf ומביס אותם, הוא לוקח את גופת מנהיגתם סילבאנס ווינדרנר והופך אותה לבנשי (סוג של אל-מת) המשרתת אותו. הוא משיב לחיים את גופתו של קלת'וזאד בבאר השמש אך גורם לזיהום שלה. בסיום ההחייאה שלו, קלת'וזאד הופך למכשף אל-מת בעל עוצמה אדירה. קלת'וזאד מספר לארט'ס על המשך התוכנית של קילג'אדן לכיבוש העולם. הם מובילים את צבא ה scourge וכובשים את דאלארן, קלת'וזאד מוצא את ספר הקסמים של מדיו ובעזרתו מצליח לפתוח שער לפלישת הלגיון הבוער. שדי הלגיון הבוער מגיעים בראשות ארכימונד (סגנו השני של סאראגראס) לדאלאראן הכבושה. בהנחייתו של קילג'אדן הם יוצאים עם צבא השדים וה scourge לקאלימדור כדי להרוס את עץ העולם ולזכות באנרגיות של באר הנצח שאותם הם מחפשים שנים רבות.

נביא מסתורי המופיע כעורב מזהיר את מנהיגי הברית וההורד מפני פלישת הלגיון הבוער. הנביא הזה הוא לא אחר מאשר מדיו, השומר האחרון שחזר כדי לכפר על פשעי העבר. הוא מנסה לשכנע את ג'יינה פראודמור – קוסמת, מנהיגת הברית ואת ת'ראל – מנהיג ההורד לאחד כוחות כנגד הלגיון, אך אינו מצליח. הוא כן מצליח לשכנע אותם לעבור מערבה, חזרה ליבשת הנשכחת – קאלימדור. שם הם פוגשים את הקאלדורי שתרבותם הייתה נסתרת במשך שנים רבות. ההורד, שלא בחוכמה, מסתכסכים עם האלפים בקאלימדור בזה שהם כורתים יערות לצרכיהם, מתפתח קרב בו נהרג קאנריוס – חצי-אל היערות, בנה של אלונה. נואשת לעזרה, טייראנד ויספרווינד מעירה את הדרואידים משנתם ומשחררת את אילידאן מכלאו כדי לעזור לה להילחם.

תחת הדרכתו של מדיו, ההורד, בני האדם והאלפים, מבינים שעליהם להתאחד. בקרב האחרון בהר היאל, הכוחות המשותפים מצליחים ברגע האחרון, להשתמש בכוח הבאר כדי להרוג את ארכימונד ולחסל את הלגיון הבוער.

המלחמה השלישית מסתיימת.

26 – אילידן ששוחרר מכלאו לאחר אלפי שנים, בהתחלה עוזר לברית להלחם בלגיון הבוער, אולם כשהמלחמה מסתייימת הוא חוזר לעיסוקיו ולסיפוק התמכרותו לכוחות קסם. הוא מוצא את הגולגולת של ג'ולדאן, ושואב את כוחות הקסם שיש בה. אך בתהליך הזה עוברות אליו גם תכונות דמוניות ועימם כוח רב וגם חלק מזכרונותיו של ג'ולדאן בייחוד אלו הקשורות לקבר התת-מימי של סאראגראס. בשלב זה קילג'אדן פונה אליו ומבקש ממנו לחסל את מלך הגופה מכיוון שהוא מרגיש שהוא נעשה חזק מדי, בתמורה לכך אילידן יקבל כוחות קסם גדולים. אילידן מסכים למשימה, אולם הוא יודע שכדי להרוס את הכס הקפוא, הוא יזדקק לחפץ בעל כוחות קסם חזקים, הוא פונה לחפש חלקים מגופתו של סאראגראס ונעזר בנאגא. בדרך אילידן פוגש את השומרת שלו לשעבר בזמן שהיה בכלא, מאייב שאדוסונג, שמנסה לעצור בעדו. הוא מצליח להתחמק ממנה ולהשיג את העין של סאראגראס. אילידן הולך לדאלארן, ושם משתמש בקווי הכוח התת-קרקעיים לתקוף את כיפת הקרח מרחוק. ההתקפה שוברת את גג העולם, אולם ברגע האחרון הוא נעצר כאשר מאלפורין וטייראנד, שבאו לעזור למאייב, מגיעים אליו ובולמים אותו. אילידאן יודע שקילג'אדן יכעס עליו בשל כשלונו לחסל את מלך הגופות, ולכן בורח עם הנאגא למימד אחד ומגיע ל outland, מאייב רודפת אחריו לשם. בנתיים מעט מהאלפים high elf ששרדו את המלחמה בקואלתאלס, מתאחדים ומבכים את ההשחתה של באר השמש, הם קוראים לעצמם אלפי-דם (blood elf), בשל הדם הרב שנשפך סביבם במלחמה והרס התרבות שלהם. הם, כמו אילידן, מכורים לקסם וזקוקים נואשות למקור קסם ועל כן מחליטים, באופן מפתיע, לחבור לאילידן ב outland. בחיפוש אחר מקור כוחות קסם חדש, אילידן ושותפיו, מביסים את מאייב ומתכוננים לתקיפה שניה על כיפת הקרח. בנתיים, נ'זוראל, מלך הגופה, שכיפת הקרח שלו נסדקה, מאבד כל יום מכוחו הוא קורא לאביר החזק ביותר שלו , ארט'ס לעזרה. ארט'ס עסוק באותו זמן במלחמת אחים בארצות המגיפה (plaguelands). סילבאנס ווינדרנר והנאמנים לה (forsaken) רוצה לשלוט ב scourge ולפגוע בארט'ס על מה שהוא עשה לה. ארט'ס עוזב לכיון כיפת הקרח ומשאיר את סגנו, קלת'וזאד להמשיך במלחמת האחים. סילבאנס ווינדרנר מצליחה לכבוש את הריסות עיר הבירה של לוראדון ולבנות מתחתיה את המעוז שלה (undercity). עייף ומוחלש, ארט'ס מגיע ליבשת הצפונית, רק כדי למצוא את אילידן וכוחותיו מחכים לו שם. מתחיל מירוץ אל כיפת הקרח, לבסוף ארט'ס מצליח להגיע לשם לפני אילידן. כמעשה של ייאוש, ארט'ס שובר את מעטה הקרח של נז'וראל וחובש את קסדתו ובכך נשמתו מתאחדת עם זו של נז'וראל ליצירת מלך גופות חדש שהוא אחד מהיצורים החזקים ביותר ביקום. נכון לעכשיו, ארט'ס הינו מלך הגופות החזק ביותר, שוכן ביבשת הצפונית ובונה את בירתו מחדש, קלת'וזאד, הוא מנהיג ה scourge בארצות המגיפה וסילבאנס ווינדרנר, שולטת בנתיניה בטריספאל גלייד.

29 – תרא'ל מייסד מושבה של נאמניו בקאלימדור וקורא לה על שם אביו – דוראטאן. ג'יינה מייסדת מושבה מעט דרומית לשם הנקראת תראמור. בינהם שורר שלום. אך כאשר אביה של ג'יינה האדמירל פראודמור מגיע בראש הצי של קול תיראס, השלום עומד בסכנה. האדמירל לא מבין שהאורקים הפכו להיות גזע שוחר שלום והוא מתעקש לתקוף אותם. ג'יינה צריכה להחליט למי נאמנותה שייכת, לבסוף היא אינה משתפת פעולה עם אביה. ההתקפה של אדמיראל פראודמור נכשלה והוא נהרג בקרב, ג'יינה והאורקים שומרים על יחסי שלום לאחר מכן.

30 – הזמן החדש – world of warcraft מתחיל.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית